Reklamačný poriadok

REKLAMAČNÝ PORIADOK

(verzia 2025‑06‑29)

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIE

1.1 Tento Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky uplatnenia práv z vadného plnenia (ďalej len „reklamácia“) pri nákupe tovaru a digitálneho obsahu prostredníctvom internetového obchodu www.vovaticke.sk, ktorý prevádzkuje spoločnosť Lightbulb Ventures, s.r.o., IČO: 09397957, so sídlom U Sladovny 196, Praha 5, 154 00 (ďalej len „Predávajúci“).

1.2 Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok (VOP) a je vypracovaný v súlade so zákonom č. 89/2012 Zb., občianskym zákonníkom (OZ), zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov, ako aj v súlade s právnymi predpismi Európskej únie, najmä so smernicami 2019/771/EÚ (vadný tovar) a 2019/770/EÚ (digitálny obsah a služby).

  1. VYMEDZENIE POJMOV
    • Digitálny obsah/služba: údaje vytvárané a poskytované v digitálnej podobe.
    • Kupujúci – podnikateľ: osoba, ktorá pri uzatváraní kúpnej zmluvy koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania.
    • Kupujúci – spotrebiteľ: fyzická osoba, ktorá mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného výkonu povolania uzatvára kúpnu zmluvu s Predávajúcim.
    • Zmluva: kúpna zmluva uzatvorená medzi Kupujúcim a Predávajúcim podľa Všeobecných obchodných podmienok.
    • Vada: nesúlad zakúpeného tovaru alebo digitálneho obsahu so zmluvou.
    • Tovar: hmotná hnuteľná vec, prípadne vec s digitálnymi prvkami.
  1. KVALITA PRI PREVZATÍ A ZÁRUKA

3.1 Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu – spotrebiteľovi, že tovar pri prevzatí nemá vady, najmä že:

    • zodpovedá popisu, druhu, množstvu a akosti stanovenými v Zmluve,
    • je vhodný na obvyklý alebo dohodnutý účel,
    • má vlastnosti, ktoré môže Kupujúci rozumne očakávať,
    • je dodaný s príslušenstvom a návodom.

3.2 Predávajúci poskytuje zákonnú zodpovednosť za vady počas 24 mesiacov od prevzatia tovaru, ak nie je uvedená dlhšia lehota. Pri použitom tovare možno túto dobu skrátiť najviac na 12 mesiacov (o tejto skutočnosti bude Kupujúci vopred informovaný).

3.3 Pri digitálnom obsahu poskytuje Predávajúci aktualizácie po dobu, ktorú možno rozumne očakávať (§ 2389o OZ); nedodanie aktualizácie sa považuje za vadu.

  1. UPLATNENIE REKLAMÁCIE

4.1 Kupujúci môže uplatniť reklamáciu elektronicky zaslaním vyplneného reklamačného formulára na e-mail: zakaznici@vovaticke.sk. Postup uplatnenia reklamácie spolu s formulárom je dostupný na adrese: https://www.vovaticke.sk/clanky-informacie/reklamacia-a-odstupenie-od-zmluvy/

4.2 Reklamácia musí obsahovať:

    • meno a kontaktné údaje Kupujúceho,
    • číslo objednávky alebo faktúry,
    • popis vady a požadovaný spôsob vybavenia,
    • fotografie dokumentujúce vadu,
    • doklad o kúpe alebo iný preukázateľný dokument.

4.3 Kupujúci postupuje podľa inštrukcií od Predávajúceho; v rámci nich napríklad doručí reklamovaný tovar riadne zabalený, čistý a kompletný. Pri zasielaní odporúčame zvoliť poistenú prepravu. Predávajúci nezodpovedá za škody vzniknuté počas prepravy k nemu.

4.4 Náklady na dopravu k Predávajúcemu hradí Kupujúci. Ak bude reklamácia uznaná ako oprávnená, Predávajúci uhradí tieto účelne vynaložené náklady do výšky najlacnejšieho spôsobu dopravy, ktorý ponúka na svojich webových stránkach www.vovaticke.sk (spravidla 4 EUR).

  1. POTVRDENIE O PRIJATÍ A LEHOTA NA VYBAVENIE

5.1 Predávajúci zašle Kupujúcemu elektronicky potvrdenie o prijatí reklamácie s dátumom, obsahom, požiadavkou Kupujúceho a prideleným číslom prípadu.

5.2 O spôsobe vybavenia rozhodne Predávajúci najneskôr do 3 pracovných dní, v zložitých prípadoch do 10 dní (ak je potrebné odborné posúdenie). Reklamácia bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 kalendárnych dní od jej uplatnenia, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy.

  1. SPÔSOBY VYBAVENIA REKLAMÁCIE
    • Oprava vady,
    • Výmena za nový tovar alebo diel,
    • Primeraná zľava z ceny,
    • Odstúpenie od zmluvy a vrátenie kúpnej ceny (iba ak je vada podstatná, opakovaná alebo neodstrániteľná).

Voľbu má Kupujúci, pokiaľ zákon neustanovuje inak.

  1. ZODPOVEDNOSŤ PREDÁVAJÚCEHO A VÝLUKY

7.1 Zodpovednosť Predávajúceho sa nevzťahuje na vady vzniknuté:

    • opotrebovaním alebo spotrebou v dôsledku bežného používania, 
    • mechanickým poškodením, nevhodným zaobchádzaním alebo nedodržaním návodu,
    • inštaláciou či obsluhou v rozpore s technickými normami,
    • úpravami vykonanými Kupujúcim alebo treťou osobou,
    • živelnou udalosťou alebo neodvrátiteľnou vonkajšou príčinou.
  1. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOROV

8.1 Vzájomné spory možno riešiť mimosúdne prostredníctvom Českej obchodnej inšpekcie (ČOI), so sídlom Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, web: www.coi.cz.

  1. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

9.1 Osobné údaje poskytnuté v súvislosti s reklamáciou sú spracovávané výhradne na účel evidencie a vybavenia reklamácie v súlade s GDPR a Podmienkami ochrany osobných údajov dostupnými na webe.

  1. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

10.1 Tento Reklamačný poriadok nadobúda účinnosť 15. júna 2025 a je dostupný na stránkach www.vovaticke.sk. Predávajúci si vyhradzuje právo na jeho zmenu; nová verzia bude zverejnená a nemá spätnú platnosť – neovplyvní práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúcej verzie.

V Prahe dňa 29.6.2025

pastedGraphic.png

Lightbulb Ventures, s.r.o.